Degut als moments excepcionals que estem vivint enguany arrel del Covid-19, la Comissió de Festes de Sant Andreu de Palomar hem acordat que la presentació dels cartells del concurs d’aquest any es farà digitalment.
La participació és oberta tant a professionals com artistes novells i aficionats. Els participants han de fer arribar de forma individual o col·lectiva un disseny, original i inèdit. El tema del cartell és lliure dins la finalitat d’anunciar la Festa Major de Sant Andreu de Palomar.
El format dels cartells serà de 21 cm d’ample x 42 cm d’alt i, en una segona versió, en format DIN-A4. Les imatges que puguin incorporar les propostes i el cartell final, han de ser en format d’alta qualitat (300ppp). L’autor ha de tenir present que s’hauran de fer adaptacions a diferents formats amb finalitats publicitàries. S’ha de deixar un espai sense text ni contingut d’uns 2,5 cm al peu de la pàgina. Cal incloure la frase: “FESTA MAJOR DE SANT ANDREU DE PALOMAR. LA FESTA???… A SANT ANDREU!!! Del 29 de novembre al 8 de desembre del 2020”.
Els cartells es poden realitzar en qualsevol estil o tècnica que permeti la fotoreproducció i la impressió a 4 colors. No s’admetran tintes metal·litzades o fluorescents. Els colors dels cartells han de ser vius i d’acord amb la finalitat d’aquest, La Festa Major. Enguany degut a la situació d’arlama degut al Covid-19 la presentació dels cartells es farà digitalment, el jurat té la potestat que un cop imprès, si escau, acordar amb l’autor del cartell de modificar el calibratge de tonalitat perquè a l’hora d’imprimir s’adapti més a l’original.
Es valorarà molt que en el cartell hi hagin elements que es puguin extreure del cartell per poder guarnir el programa de Festa Major. L’organització farà servir el cartell guanyador per a promocionar la Festa Major de Sant Andreu de Palomar sobre qualsevol format. L’organització es reservarà els drets de reproducció del cartell guanyador, que seran cedits en exclusiva pel seu autor. El guanyador es compromet a fer les adaptacions necessàries pels diferents suports de comunicació.
La persona guanyadora cedirà en exclusiva a l’entitat els drets de reproducció del cartell, sense límit territorial ni temporal i perquè puguin modificar, desenvolupar o adaptar el disseny de la proposta guanyadora, inclosa la transformació, per qualsevol mitjà i suport, i la posada a disposició per mitjà de la xarxa Internet. El Jurat serà l’únic òrgan competent per a resoldre qualsevol incidència, i estarà format per professionals del disseny gràfic i per membres de l’organització, els quals no podran presentar-se al concurs. El jurat es reserva la potestat, si és necessari, d’excloure aquells cartells que no compleixin les bases.
La presentació digital d’enguany serà al correu electrònic: concurscartell@festessantandreu.cat (gestionat per un únic membre de la organització). Es podràn presentar fins al 13 de setembre de 2020. En el correu electrònic haurà de constar com “assumpte”: CONCURS DE CARTELLS FESTA MAJOR + nom del cartell.
En el cos del mail haurà de constar:
El veredicte del concurs es farà públic el 17 de setembre. Els cartells presentats queden en propietat de la comissió, un cop presentats, s’haurà de deixar per escrit el compliment d’eliminar el cartell o quedar a l’arxiu de la Comissió un cop passat el concurs.
El jurat podrà declarar el premi desert en el cas d’entendre que el nivell i la qualitat de les obres presentades no sigui suficient o que no siguin representatives de l’objecte d’aquestes bases. El jurat tindrà potestat per resoldre qualsevol imprevist no contemplat en les bases. En el cas de que el guanyador sigui una persona menor d’edat, ha d’haver-hi una autorització del tutor legal per poder fer efectiu el cobrament del premi.
La participació en aquest concurs implica la plena conformitat i acceptació de les bases.
Barcelona, 8 de maig de 2020